חברות

בחירת כלב לאימוץ

כדי שמשפחתך והכלב שתבחר יצליחו להסתדר וליהנות זה מחברתו של זה לאורך זמן, יש צורך במחשבה ובתכנון מקדים. איזה כלב מתאים לאורך חייך?

סוף מעשה במחשבה תחילה

אימוץ כלבים הוא תהליך מורכב. כדי שהאימוץ יצליח וכדי שהכלב החדש ישתלב בצורה הטובה ביותר בחיים שלכם, עליכם להגיע למספר החלטות בנוגע לסוג, גודל, מין וגיל הכלב שאתם רוצים לאמץ. כמו כן, עדיף שתעשו את ההחלטה בבית, ביחד עם הילדים אם ישנם. זאת, כדי שכאשר תלכו ליום אימוץ כלבים לא תתבלבלו מהשפע הרב של זנבות מכשכשים וכלבים מכל הגדלים, הגילאים והסוגים, שרק רוצים שתיקחו אותם הביתה. החלטה מראש שהתקבלה ביחד עם הילדים תעזור לכם לעשות קצת סדר בבלגן והכי חשוב הילדים ידעו עם איזה כלב לאימוץ הם אמורים לחזור הביתה, כך שגם להם יהיה יותר קל לבחור.
כלב לאימוץ

אז איך נחליט ונבחר כלב לאימוץ?

1. גור כלבים או בכלב בוגר יותר?

אם יש לכם ניסיון בגידול כלבים אתם בטח יודעים שאת גור הכלבים צריך לחנך לעשיית צרכים בחוץ ולהתנהגות נאותה, ועד שהוא לומד את הנושא לעומק, צריך לנקות אחריו פעמים רבות במהלך היום. גור כלבים עד גיל 8 חודשים מצמיח שיניים ולכן הוא לועס כמעט כול דבר שנקרה בדרכו, דבר שלפעמים יכול לפגוע בריהוט, נעליים, צעצועים חשובים וכדומה. גורי כלבים נוהגים לבכות בלילות במיוחד אם מנסים לחנך אותם לישון לבד.אבל לעומת כל המינוסים שהזכרנו לעיל, גורי כלבים הם היצורים החמודים ביותר בעולם ואין תחליף להרגשה החמימה שתמלא אתכם ברגע שהם יירדמו בידיים שלכם שבעים ומאושרים.

2. כלב ממין זכר או נקבה?

ישנם גזעי כלבים שבהם ניתן להבחין בהבדלי התנהגות בין זכרים לנקבות. אצל כלבים מסוג פומרניין, למשל, זכרים נובחים יותר מנקבות בדרך כלל.

אם ההחלטה היא בין כלב בוגר מסורס לעומת כלבה בוגרת מעוקרת, ההחלטה פחות משמעותית מכיוון שהסירוס או העיקור בדרך כלל מרגיעים את הכלב או הכלבה, והופכים אותם לפחותת תוקפניים כלפי בני מינם ויותר נינוחים בתוך הבית.

3. קטן או גדול?

בהחלטה לגביי גודל הכלב, אנשים רבים נוטים לחשוב שכלבים קטנים הם רגועים יותר ולכן הם בוחרים בכלב קטן, אבל הרבה פעמים אין קשר בין גודל הכלב להתנהגות שלו ולכן ההחלטה לגביי גודל הכלב צריכה להיות מושפעת מגודל הדירה (לכלב גדול יכול להיות מעט צפוף בדירת 2 חדרים) ומהמקום שהכלב ילון בו (כלבים קטנים יותר רגישים לקור ואינם מתאימים לשינה בחצר או בגינה).

4. אופי: נמרץ? נוח? מתאים לגדול עם ילדים?

בנוגע לאופיו של הכלב- אם אתם מאמצים כלב גזעי, אתם יכולים לדעת מעט על אופי הכלב על פי הגזע שלו. למשל, ידוע כי כלבים מסוג קאנה קורסו ניחנו באופי נוח ויציב, המאפשר לגדלם בחברת כלבים נוספים, ילדים קטנים, או חיות מחמד אחרות. אם אתם מאמצים גור מעורב, קשה מאוד לדעת מה יהיה אופיו, למרות שאילוף וחינוך משפיעים ויכולים לשנות את האופי של הכלב. בנוגע לכלבים בוגרים, הרבה פעמים אנשים שמכירים את הכלב, או אפילו העמותות שדואגות לימי האימוץ לכלבים, יכולים לספר לכם על אופיו של הכלב וגם האם הוא מתאים למשפחה עם ילדים, למשפחה שכבר מגדלת חתול או בעל חיים אחר, האם הוא כלב שנובח הרבה, כלב נשכן וכדומה.

dogform

ובסופו של דבר כמו בכול רומן ארוך טווח, הרבה פעמים מדובר פשוט באהבה ממבט ראשון, בקליק הראשוני שיווצר ביניכם לבין הכלב שתחליטו לאמץ, בפעם הראשונה שתראו אותו.
כלב לאימוץ
מה עושים כשכלב לאימוץ מגיע הביתה?

1. הופ למעלה!

כשגור חדש מגיע הביתה, החפצים עולים מהרצפה למעלה.
הדבר חשוב לבטיחות הגור שלכם ולשלמות החפצים שלכם. סביר שהגור החדש שלכם יתעניין בדברים כמו הנעליים החדשות שלכם, השטיח היפה שקניתם, חומרי הניקוי שהשארתם בשירותים, כבל החשמל של המחשב ועוד. התבונן סביב ונסה לזהות מה יכול לעניין כלבלב סקרן.

2. הגבל את הגור שלך לשטח מוגדר

יתכן שתרצה להגביל את כלבך לחדר מסוים בבית שם יש פחות פיתויים, עד שיהיה אפשר לסמוך עליו יותר. אם יש לך חצר, ודא שהיא מגודרת היטב ושאין בה פתחי מילוט אפשריים. הדבר האחרון שתרצה הוא לראות את הכלבלב שלך מתחמק ורודף אחרי חתול לכיוון הכביש.

3. קבע לוח זמנים

הגור שלך זקוק לטיפוח, לאכילה, לזמן משחק ולטיולים עבור צרכיו.
גורים צריכים לאכול מספר פעמים ביום, בניגוד לכלבים בוגרים שיכולים להסתפק בפעם או בפעמיים. בימים הראשונים ההיכרות והטיפול בגור החדש עשויים לקחת יותר זמן ולכן יכול להיות כדאי לאמץ את הגור לקראת סוף השבוע או לפני חופשות כך שיהיו לכם ימים מלאים ורגועים יותר להכיר אחד את השני.

4. קבע מקום שיהיה רק של הגור שלך 

כלבים רבים, כמו רועה בלגי, לא אוהבים להיות מרוחקים מבני הבית ולכן יעדיפו להיות באזור בו יש התקהלות לרוב כמו הסלון. סוגי כלבים אחרים עשויים להיות נרגשים מדי ממקום עמוס התרחשויות, ולהעדיף פינה שקטה יותר. מקם את אזור השינה והחפצים של הגור שלך באזור שנראה לך מתאים ושים לב האם הוא מרוצה במקומו החדש או שלא. תמיד תוכל לנסות ולהחליף את המיקום.

עדיין לא מצאת את התשובה שחיפשת?

whatsapp
אהבתם? שתפו
עדיין לא מצאת את מה שחיפשת? אנחנו זמינים עבורך לכל שאלה בווטסאפ שלנו לשליחת הודעה