בריאות

בחירת ציפור בריאה

טיפים חשובים לבחירת גוזל ציפורים בריא. מה ניתן ללמוד מהתבוננות בנוצות, בעיניים, מדרך האכילה של הגוזל ואפילו מהכלוב בו הוא נמצא וכיצד תוכלו לרתום את הידע הזה לעזרתכם.

אם אתם מתעניינים בציפורים, אתם ודאי כבר יודעים שככל שהציפור שתבחרו בה תהיה קטנה יותר מבחינת הגיל, כך הקשר של אותה ציפור אליכם יהיה טוב יותר, ולכם יהיה קל יותר להאכיל אותה מכף ידכם וללטף אותה. במקרה של תוכים, תוכלו גם לאלף אותם ביתר קלות לבצע מספר תרגילים פשוטים ואולי גם לדבר מעט, תלוי כמובן בסוג התוכי.

הבעיה שנותרת תמיד היא כיצד ניתן לבחור בגוזל בריא, מכיוון שישנן מחלות ציפורים רבות שהן נסתרות מהעין. במאמר זה ננסה לתת לכם מספר טיפים כיצד בכל זאת אפשר לעשות זאת.
למרות שלא תוכלו להיות בטוחים לגמרי שהגוזל שבחרתם בו הוא בריא לגמרי, אין לנו ספק שאם תעקבו אחר הכללים הללו, תוכלו לפחות לצמצם את האפשרות שהגוזל שתבחרו בו יהיה חולה.

dogform
  1. כאשר אתם בוחרים בגוזל ציפורים, עליכם לבחור בגוזל בוגר שיש עליו כבר נוצות, הגידול של גוזל צעיר שאין עליו עדיין נוצות הוא גידול מורכב הדורש מקצועיות, ניסיון ומיומנות גדולה מאוד. אם אין לכם את המיומנות הזו, כדאי שתמנעו לעצמכם עוגמת נפש בעתיד, אם חלילה הגוזל לא יצליח לשרוד. מבחינת נושא ההיקשרות של הגוזל אליכם, נראה שאין הבדל בין גוזל ללא נוצות לגוזל בוגר יותר עם נוצות, לכן עדיף מראש לחסוך לעצמכם את הטרחה ולבחור בגוזל גדול מעט יותר שיש עליו כבר נוצות.
  2. כאשר אתם מתבוננים בגוזל שלכם, עליכם לשים לב לכך שהנוצות שלו מבריקות ונקיות. כמו כן, העיניים של הגוזל צריכות להיות בהירות ומבריקות. העיניים, האף והמקור של הגוזל צריכים להיות נקיים מהפרשות.
  3. שימו לב לנשימה של הגוזל, נשימה מאומצת או לא סדירה בהשוואה לגוזלים האחרים יכולה להצביע על כך שהגוזל חולה. גוזל בריא הוא בדרך כלל גם גוזל רעב. אם אתם יכולים, התבוננו בגוזלים בזמן האכלה שלהם, הגוזל שעושה הכי הרבה רעש ונלחם על האוכל שלו בחירוף נפש הוא הגוזל בשבילכם.
  4. ישנה חשיבות גדולה גם לבחירת חנות חיות המחמד, או המגדל שמוכר את גוזלי הציפורים, התבוננו היטב במקום שבו נמצאים הכלובים של הציפורים, שימו לב לניקיונם של כלובי הציפורים, כלובים נקיים ומסודרים יבטיחו לכם שהציפורים שבמקום הן נקיות מטפילים ויש סיכויים טובים לכך שהן בריאות בעקבות הטיפול הטוב שהן מקבלות.

במידה ואין לכם ניסיון בגידול ציפורים, נסו להיכנס לפורומים השונים בארץ כדי לקבל המלצות אודות מגדלי ציפורים מקצועיים שמוכרים גוזלים, או אודות חנויות לחיות מחמד שיש להם מומחיות בתחום גידול הציפורים והם דואגים לבריאותן. קנייה של גוזל בריא היא לא תמיד פשוטה, לכן עליכם לעשות כל מאמץ כדי לוודא שאכן עשיתם את הבחירה הטובה ביותר.

עדיין לא מצאת את התשובה שחיפשת?

whatsapp
אהבתם? שתפו
עדיין לא מצאת את מה שחיפשת? אנחנו זמינים עבורך לכל שאלה בווטסאפ שלנו לשליחת הודעה