שינה וסביבה

ליטוף בבטן כבר לא מספיק להם

מגמות הצרכנים שלא יפסחו גם על חיות המחמד שלנו

אהבתם? שתפו

השנה, כמו מידי שנה, פרסמה חברת המחקר Euromonitor International את המגמות בתחום הצרכנות, אשר צפויות להשפיע על חיינו בשנים הקרובות.  מגמות אלו משקפות את הערכים, את העדפות הצריכה, את סגנון החיים ואת התנהגותם הצפויה של צרכנים ברחבי העולם, וכתוצאה מכך את האתגרים שיעמדו בפני עסקים, אשר ינסו לתת מענה למגמות המתעוררות ולהתאים אליהן את האסטרטגיה שלהן.

אז מה הקשר בין מגמות צרכנים וחיות המחמד שלנו? מסתבר שממש כמו עלינו, המגמות הללו ישפיעו על שוק המחמד כולו ואפילו על חיית המחמד שלך, גם אם אף פעם לא חשדת שהיא סטייליסטית במיוחד.

6 מגמות-על שכנראה כבר כאן כדי להישאר, ועל האופן שבו הן ישפיעו גם על הכלב או על החתול שלך:

    1. "לחוות יותר" (Experience more) – כבר זמן רב שצרכנים מצפים ממוצרים לעלות פחות, אבל לתת להם יותר מאשר פתרון פונקציונלי לצורך. מגמה זאת תופסת תאוצה, בעיקר בהשפעת משבר הקורונה. הצרכנים מחפשים חוויות חדשות, יותר מאשר מוצרים חדשים, עובדה המסבירה את שגשוגן של חנויות הפופ-אפ בהן הלקוח משתתף ביצירת המוצר או בחוויית המותג. בשוק המחמד המגמה באה לידי ביטוי, לדוגמא, בחטיפים אטרקטיביים לחתולים כמו אלה מתוצרת אינאבה, שמעשירים את חוויית החתול, גלידות בן & ג'ריס לכלבים (כן כן) ואפילו שיעורי ספורט משותפים לכלב ולבעליו.
    2. להמציא את השופינג מחדש (Shopping Reinvented) – און-ליין, אי-קומרס… פעם (רק לפני שנה) אלא היו מילים גדולות ועתידניות. היום הן כבר חלק מהיומיום שלנו, הרבה בגלל הקורונה. מי מאיתנו לא מזמין מוצרים באינטרנט, משתמש בביט או בפייפאל ופונה לרופא און-ליין. אז גם חיות המחמד שלנו הן חלק מהמהפכה וגם לגביהן ניתן היום להתייעץ עם הווטרינר באופן מקוון, וכמובן להזמין להן הביתה אוכל, חטיפים, ציוד וכל מה שצריך.
    3. קיימות ואתיקה (Ethical Living) – צרכנים מצפים היום ליותר מהחברות שמייצרות את המוצרים שהם רוכשים. הם מצפים מהן לשמור על הוגנות ולהימנע מהעסקה פוגענית, הם מצפים שלא ינצלו לרעה את משאבי כדור הארץ וישמרו על הסביבה והם מצפים, כמובן, שהפיתוח והייצור לא יהיו כרוכים בהתעללות בבעלי חיים. כמו חברות גדולות אחרות, גם החברות המובילות בתחום המחמד, מקפידות היום להשתמש בחומרים ידידותיים לסביבה. כך למשל, מיוצר חול החתולים 'קט בסט' משבבי עץ ולא מבטונייט ואת חטיפי ניקוי השיניים של 'ווימזיס' מייצרים בטכנולוגיה חדשנית, המבטיחה יתרונות אקולוגיים בולטים.
    4. פרימיומיזציה (Premiumization) – אם פעם מוצרי 'פרימיום' כוונו ליוקרה אליטיסטית ולרכישות מיוחדות בלבד, הרי שהיום צרכנים רבים מעדיפים איכות על כמות ומרשים לעצמם להתפנק ולהשתדרג עם מוצרים שעולים יותר אך מבטיחים תמורה מקסימלית. גם בעלי חיות המחמד, הם כמובן חלק מהטרנד. בין אם מדובר במיטה מפנקת לחיית המחמד האהובה, מחומרים משובחים ובגימור מושלם ובין אם מדובר בחטיף פרימיום בריא יותר וטעים יותר, מחומרי גלם טבעיים ומעולים, גם הכלבים והחתולים שלנו כנראה כבר הפנימו שמגיע להם הטוב ביותר.
    5. עיוּר/אורבניזם (Urbanism) – מגמת המעבר של אוכלוסיות מאזורים כפריים לערים הגדולות נמשכת בכל רחבי העולם כבר זמן רב. אולם היום, המצב שבו הערים נחנקות תחת גודש האוכלוסייה והתחבורה, מציב אתגרים חדשים. חברות רבות מחפשות פתרונות לשיפור החיים בעיר הגדולה ומשנות את אורח החיים האורבני באמצעות משלוחים מהירים, בין אם על אופניים או עם רחפנים, אוכל עשיר בנוגדי חמצון ועוד… אחד התחומים המתפתחים ביותר בתחום העיור הוא תחום המחמד. הכלבים והחתולים שלנו משלמים מחירים גדולים על החיים הרחק מהטבע וגם לנו לא קל לגדלם בעיר, למרות העונג הרב הכרוך בכך. לכן, חברות מחמד מובילות הרימו את הכפפה ולא מפסיקות לפתח פתרונות לבעלי החיים במרחב האורבני. מותגים מסוימים השקיעו מחשבה בהתאמת גודל אריזות המזון לחיות המחמד לדירות עירוניות קטנות או בסגירה טובה יותר שלהן, שתמנע התפשטות ריח בחללים קטנים. יש מותגים, כגון URBAN CHOICE, ששמים את הדגש על מוצרי מזון מועשרים ברכיבים המסייעים לבעלי החיים להתמודד עם זיהום האויר, עם סטרס כתוצאה מרעשי העיר או עם השפעת משטחי האספלט על כריות הרגליים, כפי שמסביר הווטרינר של המותג, ד"ר דיויד רוזנבלט: "כלבים אורבניים סובלים לעיתים מהצפה חושית (מראה של בניין גבוה, רעשים כמו סירנות, ריחות תעשייתיים, משטחי אספלט קשים וכו') העלולים לגרום לסטרס גופני או נפשי. לכלבים קטנים, ההסתגלות לסביבה האורבנית מאתגרת יותר מכיוון שהם חווים את כל הגירויים האלה ממקום פיסי ממוזער."
    6. מחוברים (Connected consumers) – העידן הדיגיטלי הפך אותנו למחוברים 24/7: במחשב, בנייד וברשתות החברתיות. במלל, בתמונות, בבלוגים, צ'אטים, פוסטים, סטורי… מכל מקום בכל זמן. הצורך שלנו לתעד ולשתף כולל גם את חיות המחמד שלנו ונראה שמספר החתולים והכלבים שמככבים ברשתות גדול בהרבה ממספר האנשים. אנחנו מצלמים אותם, מתעדים את חוכמתם או את מתיקותם ואפילו הופכים אותם לאביזר אופנתי או לסמל סטטוס. נראה שהצלחתם של כמה מכוכבי הרשת נמדדת בכמה מעריצים יש לחיית המחמד שלהם, לא פחות מאשר כמה מעריצים יש להם עצמם.