שינה וסביבה

מגמות הצרכנות שיכבשו את שוק חיות המחמד

ליטוף בבטן כבר לא מספיק להם. הכירו את מגמות הצרכנים שלא יפסחו על שוק חיות המחמד וגם החברים שלכם על ארבע.

לאחרונה, פרסמה חברת המחקר Euromonitor International את המגמות בתחום הצרכנות אשר צפויות להשפיע על חיינו בשנים הקרובות.
מגמות אלו משקפות את הערכים, את העדפות הצריכה,
את סגנון החיים ואת התנהגותם הצפויה של צרכנים ברחבי העולם,
וכתוצאה מכך את האתגרים שיעמדו בפני עסקים,
אשר ינסו לתת מענה למגמות המתעוררות ולהתאים אליהן את האסטרטגיה שלהן.
אז מה הקשר בין מגמות צרכנים ושוק חיות המחמד?
מסתבר שממש כמו עלינו, המגמות הללו ישפיעו על שוק חיות המחמד כולו ואפילו על חיית המחמד שלך,
גם אם אף פעם לא חשדת שהיא סטייליסטית במיוחד.

6 מגמות-על של שוק חיות המחמד שכנראה כבר כאן כדי להישאר,
ועל האופן שבו הן ישפיעו גם על הכלב או על החתול שלך:

1. "לחוות יותר" (Experience more)

כבר זמן רב שצרכנים מצפים ממוצרים לעלות פחות,
אבל לתת להם יותר מאשר פתרון פונקציונלי לצורך.
מגמה זאת תופסת תאוצה, בעיקר בהשפעת משבר הקורונה.
הצרכנים מעדיפים לחפש חוויות חדשות מאשר מוצרים חדשים,
עובדה המסבירה את שגשוגן של חנויות הפופ-אפ
בהן הלקוח משתתף ביצירת המוצר או בחוויית המותג.
בשוק המחמד המגמה באה לידי ביטוי, לדוגמא:
חטיפים אטרקטיביים לחתולים כמו אלה מתוצרת אינאבה, שמעשירים את חוויית החתול,
גלידות בן & ג'ריס לכלבים (כן כן) ואפילו שיעורי ספורט משותפים לכלב ולבעליו.

2. להמציא את השופינג של שוק חיות המחמד מחדש (Shopping Reinvented

און-ליין, אי-קומרס… פעם (רק לפני שנה) אלא היו מילים גדולות ועתידניות.
היום הן כבר חלק מהיומיום שלנו, הרבה בגלל הקורונה.
מי מאיתנו לא מזמין מוצרים באינטרנט, משתמש בביט או בפייפאל ופונה לרופא און-ליין.
אז גם שוק חיות המחמד הוא חלק מהמהפכה.
ניתן היום להתייעץ לגבי חיות המחמד שלנו עם הווטרינר באופן מקוון,
להזמין להן הביתה אוכל, חטיפים, ציוד וכל מה שצריך.

3. קיימות ואתיקה (Ethical Living) – שוק חיות המחמד נעשה אתי יותר

צרכנים מצפים היום ליותר מהחברות שמייצרות את המוצרים שהם רוכשים.
הם מצפים מהן לשמור על הוגנות ולהימנע מהעסקה פוגענית,
הם מצפים שלא ינצלו לרעה את משאבי כדור הארץ וישמרו על הסביבה
והם מצפים, כמובן, שהפיתוח והייצור לא יהיו כרוכים בהתעללות בבעלי חיים.
כמו חברות גדולות אחרות, גם החברות המובילות בתחום המחמד,
מקפידות היום להשתמש בחומרים ידידותיים לסביבה.
כך למשל, מיוצר חול החתולים 'קט בסט' משבבי עץ ולא מבטונייט
ואת חטיפי ניקוי השיניים של 'ווימזיס' מייצרים בטכנולוגיה חדשנית, המבטיחה יתרונות אקולוגיים בולטים.

4. פרימיומיזציה (Premiumization)

אם פעם מוצרי 'פרימיום' כוונו ליוקרה אליטיסטית ולרכישות מיוחדות בלבד,
הרי שהיום צרכנים רבים מעדיפים איכות על כמות
ומרשים לעצמם להתפנק ולהשתדרג עם מוצרים בעלות גבוהה אך מבטיחים תמורה מקסימלית.
גם בעלי חיות המחמד, הם כמובן חלק מהטרנד.
בין אם מדובר במיטה מפנקת לחיית המחמד האהובה, מיטות לכלבים מחומרים משובחים ובגימור מושלם
ובין אם מדובר בחטיף פרימיום בריא יותר וטעים יותר, מחומרי גלם טבעיים ומעולים,
גם הכלבים והחתולים שלנו כנראה כבר הפנימו שמגיע להם הטוב ביותר.

dogform

5. עיוּר/אורבניזם (Urbanism)

מגמת המעבר של אוכלוסיות מאזורים כפריים לערים הגדולות נמשכת בכל רחבי העולם כבר זמן רב.
אולם היום, המצב שבו הערים נחנקות תחת גודש האוכלוסייה והתחבורה, מציב אתגרים חדשים.
חברות רבות מחפשות פתרונות לשיפור החיים בעיר הגדולה ומשנות את אורח החיים האורבני
באמצעות משלוחים מהירים, בין אם על אופניים או עם רחפנים, אוכל עשיר בנוגדי חמצון ועוד…
אחד התחומים המתפתחים ביותר בתחום העיור הוא תחום המחמד.
הכלבים והחתולים שלנו משלמים מחירים גדולים על החיים הרחק מהטבע
וגם לנו לא קל לגדלם בעיר, למרות העונג הרב הכרוך בכך.
לכן, חברות מחמד מובילות הרימו את הכפפה ולא מפסיקות לפתח פתרונות לבעלי החיים במרחב האורבני.
מותגים מסוימים השקיעו מחשבה בהתאמת גודל אריזות המזון לחיות המחמד
לדירות עירוניות קטנות או בסגירה טובה יותר שלהן, שתמנע התפשטות ריח בחללים קטנים.
יש מותגים, כגון URBAN CHOICE
ששמים את הדגש על מוצרי מזון מועשרים ברכיבים המסייעים לבעלי החיים להתמודד עם:
זיהום האויר, סטרס כתוצאה מרעשי העיר או השפעת משטחי האספלט על כריות הרגליים,
כפי שמסביר הווטרינר של המותג, ד"ר דיויד רוזנבלט:
"כלבים אורבניים סובלים לעיתים מהצפה חושית
(מראה של בניין גבוה, רעשים כמו סירנות, ריחות תעשייתיים, משטחי אספלט קשים וכו') העלולים לגרום לסטרס גופני או נפשי.
לכלבים קטנים, ההסתגלות לסביבה האורבנית מאתגרת יותר
מכיוון שהם חווים את כל הגירויים האלה ממקום פיסי ממוזער."

6. מחוברים (Connected consumers)

העידן הדיגיטלי הפך אותנו למחוברים 24/7: במחשב, בנייד וברשתות החברתיות.
במלל, בתמונות, בבלוגים, צ'אטים, פוסטים, סטורי… מכל מקום בכל זמן.
הצורך שלנו לתעד ולשתף כולל גם את חיות המחמד שלנו
ונראה שמספר החתולים והכלבים שמככבים ברשתות גדול בהרבה ממספר האנשים.
אנחנו מצלמים אותם, מתעדים את חוכמתם או את מתיקותם
ואפילו הופכים אותם לאביזר אופנתי או לסמל סטטוס.
נראה שהצלחתם של כמה מכוכבי הרשת
נמדדת בכמה מעריצים יש לחיית המחמד שלהם, לא פחות מאשר כמה מעריצים יש להם עצמם.

 

אהבתם ? שתפו

עדיין לא מצאת את התשובה שחיפשת?

whatsapp
עדיין לא מצאת את מה שחיפשת? אנחנו זמינים עבורך לכל שאלה בווטסאפ שלנו לשליחת הודעה