תזונה

מה מותר לחתולים לאכול – עשה ואל תעשה בתזונת חתולים

לפניכם מספר כללי "עשה ואל תעשה" לגבי מה מותר לחתולים לאכול. אם נקפיד עליהם, נבטיח שאנחנו ממלאים את צרכיו התזונתיים של החתול מבלי להעמיד אותו בסכנה מיותרת.

מאת ד"ר דיויד רוזנבלט

חתול הבית החמוד והפרוותי שלנו התרחק מאד מקרוביו חתולי הבר במהלך תהליך הביות שלו, אך מפתיע כמה הוא נשאר קרוב אליהם בצרכיו התזונתיים. כל מי שמגדל או מאכיל חתולים חייב להבין שתזונתו של חתול הבית תלויה אך ורק בנו, ושלהבדיל מקרוביו בטבע, אין לו הזדמנויות לארגן לעצמו את התפריט ולאזן את הדיאטה שלו באופן טבעי. על מנת לתת מענה לאתגר זה, חברות רבות מציעות מזון חתולים המותאם במיוחד לצרכי חתול הבית. אם המזון מסומן כ-"מלא", ניתן לסמוך שהוא מכיל את כל מה שהחתול צריך וכי אין צורך להוסיף לו דבר מלבד מים והרבה אהבה.

לפניכם מספר כללי "עשה ואל תעשה" לגבי מה אפשר לתת לחתול לאכול. אם נקפיד עליהם, נבטיח שאנחנו ממלאים את צרכיו התזונתיים של החתול מבלי להעמיד אותו בסכנה מיותרת:

dogform
    1. הקפידו שלפחות 85% מהמזון שהחתול מקבל יהיה מזון מסחרי מלא מחברה מוכרת, עליה אתם סומכים.
    2. בגלל שחתול הבית הוא קרוב משפחה של חתולי הבר, מבחינה תזונתית הוא נחשב ל"טורף על" ולכן חתולים מאד אוהבים בשר. כדאי לבחור לחתול מזון יבש המכיל שיעור גבוה של בשר. ניתן לדעת את הכמות היחסית של הבשר לפי מיקומו ברשימת הרכיבים. ככל שהמרכיב קרוב יותר לראש הרשימה, כך יש יותר בשר. שימו לב: זה נכון רק אם מדובר ברכיב בשר מיובש. אם מדובר בבשר שאינו מיובש, כ-80% ממנו הוא מים ולכן כמות הבשר היא נמוכה יותר ממה שנדמה.
    3. מזון מלא לכלבים אינו מתאים לחתולים, מכיוון שיש במזון לחתולים ערכים תזונתיים להם חתולים זקוקים וכלבים לא (כלב, לעומת זאת, יכול לאכול מזון לחתולים בלי בעיה).
    4. אם החתול אוכל מזון יבש, כדאי לאפשר לו ארוחות קטנות רבות במהלך היממה. הקפידו לא להגזים בכמות, כדי למנוע מהחתול לפתח השמנת יתר. השמנה בחתולים מסכנת את בריאותםומעלה את הסיכון ללקות במגוון מחלות, כולל סכרת, סרטן, בעיות עור ועוד.
    5. לא חייבים, אבל מותר, לתת לחתול לאכול מזון שאינו המזון הרגיל שלו על מנת לגוון. רצוי לעשות זאת באמצעות חטיפים לחתולים. קנו חטיפים מחברות מוכרות עליהן אתם סומכים. ישלשים לב לערך הקלורי של החטיפים. אם החתול מקבל קלוריות בחטיף, צריך לקזז זאת מכמות המזון כדי למנוע השמנה.
    6. מותר לתת לחתול מזון ביתי אם רוצים. עקרונית, מותר לחתולים לאכול כמעט כל מה שבני אדם אוכלים. יש כמה מזונות שאסור לתת לחתולים בשום פנים ואופן גם לא בכמות קטנה: מזונות אלה כוללים:
      בצל, אשר עלול לגרום לאנמיה קשה בחתולים. יש להימנע גם ממזון המכיל אבקת בצל.
      שוקולד, אשר עלול לפגוע במערכת העצבים של החתול
    7. מותר לתת לחתולים מוצרי חלב, אך כדאי לשים לב, שכמו אצל בני אדם, גם אצל החתולים יש הרגישים לחלב. אם החלב גורם לחתול אי נוחות ושלשול, כדאי להמעיט במוצרי חלב.
    8. למרות שטורפים אמיתיים לא מבשלים את המזון שלהם, חתולים הם לא חיות בר ולכן כדאי לתת לחתול מוצרים מהחי שעברו בישול. לא היינו רוצים להעביר לחתול חיידקים שיכולים בסופו של דבר לפגוע גם בנו. כדאי לדעת, שישנם תזונאים רבים הממליצים דווקא כן לתת לחתולים מזון מהחי לא מבושל. הדעות בנושא חלוקות. ארגון הווטרינרים לחיות מחמד בארה"ב גורס, שהסיכון בהעברת מחלות מדבקות דרך מזון לא מבושל גובר על היתרונות של אכילת מזון זה והם ממליצים להימנע מכך.
    9. חתולים מאד אוהבים לכרסם עצמות והפיתוי לאפשר זאת מאד גדול. יחד עם זאת, שבבי עצם יכולים לפגוע במערכת העיכול וארוחת עצמות עלולה להסתיים במרפאה הווטרינרית בנסיבות לא נעימות, לכן עדיף להימנע מעצמות של עוף או דגים. כרסום של עצם בקר הרבה פחות מסוכן.
    10. זכרו! חתולים הם מאד קטנים ביחס לבני אדם. האדם הממוצע שוקל פי 15 מהחתול הממוצע! דמיינו שאתם נותנים לחתול שלכם קובייה קטנה של גבינה צהובה שאתם הייתם מנשנשים ללא נקיפות מצפון. ובכן, זה כאילו שאדם יאכל במכה אחת 15 קוביות גבינה! קל מאד, באמצעות צ'ופרים מזדמנים לקבל חתול שמן ולא בריא.

 

בואו להתנסות במתכון החדש והמשופר של לה קט! לקבלת קופון התנסות היכנסו>>

עדיין לא מצאת את התשובה שחיפשת?

whatsapp
אהבתם? שתפו
עדיין לא מצאת את מה שחיפשת? אנחנו זמינים עבורך לכל שאלה בווטסאפ שלנו לשליחת הודעה